4 dienas Nīderlandē

Šogad beidzot sadūšojāmies un aizrbaucām uz ilgi loloto braucienu, uz Holandi. Kaut kad iepriekš jau biju sācis tādu plānot, bet kā nesanāca, tā nesanāca.

Šoreiz brauciens bija ar auto. Maršruts: Zviedrija, Trelleborg - Rostock prāmis, un tālāk ar auto uz Nīderlandi...

Izbraucam pirms lieldienām, un dodamies ~ 2.5h braucienā līdz prāmim. Tālāk jau prāmis uz Rostoku un esam Vācijā apmēram ap 21:30...

Skriet īsti nav kur. Jābrauc ap 700 km, bet, mājiņa mums būs pieejama tikai no 15:00, tā kā varam nesteigties.

Brauciens no ostas bija grūts, pat jāsaka, ka ļoti grūts. Viss tumšs, joslas nevar redzēt, plus vēl kaut kāds sīks, riebīgs lietutiņš ik pa laikam. Bet, pēc kādas stundas jau aizgāja. Pa ceļam gan stājāmies biežāk nekā parasti, un es pat apstājos arī pagulēt, jo nogurums darīja savu.

Forši tas, ka Vācijā bija daudz lielie parkingi kur fūrēm pārlaist nakti. Turpat arī ar vieglo var nostāties un atpūsties. Parasti arī šie parkingi ir aprīkoti ar bezmaksas WC (bet, ne vienmēr). Tā kā ir ok. Var gan izlocīt kājas, gan arī pačurāt, gan arī kaut ko uzkost, ja ir paņemts līdzi. Jāsaka, ka ātrās ēstuves, tādas kā mcdonald, pa lielam bija ciet nakts laikā.

Šur tur ceļa remonti, tādi, ka iet fūre, blakus it kā ir otra josla, kurai ir betona apmales saliktas, jo pa vidu kaut ko taisa. Tu brauc apmēram 100 km/h, un tad arī tur lien fūrei garām

Ok, pienāk rīts, un iebraucam pilsētiņā, kurā mums ir rezervēta airbnb mājiņa.

1. diena: Noordwijk

Esam parkingā jau gana ātri, ap 9 no rīta. Mājele gan mums ir pieejama tikai no 15:00, bet, saimniece laipni atļauj mums apstāties nenumurētā parkingā (kuru mēs tā īsti nemaz neatradām), un vēlāk arī ļauj mums čāpot uz mājiiņu jau 13:00, kā arī iedod mums numurētu parkinga vietu.

Līdz tam laikam pastaigājam pa pilsētiņas nomali, jo līdz centram tomēr ar kājām ir patālu. Pēc tam gan aizbraucam ar auto līdz centram, līdz lidl, un arī izstaigājamies tur drusku.

Pilsētiņa ne liela, ne maza. Mūsu bungalo (kā saimniece to sauc) ir nomalē, netālu ir redzami tulpju un citu puķu lauki.

Netālu no mājeles arī pludmale, kurā bija gana vējains, lai pārdomātu pat par ūdens pataustīšānu, nemaz nerunājot par ko citu :)

Pati mājiņa jauka, pieejams paliels grills, 4 gultas, tv, wifi, maziņa virtuve un dīvainā ergonominas stilā taisīta vannasistaba ar ... podu priekšā dušai :) Un - skudras :( Ipašnieki gan cīnās ar tām, bet nu tā ir kā ir...

Bet nu ok, nodušoties var, ēst uztaisīt var, tv paskatīties var, un arī internets ir pieejams.

Pasūtam internetā biļetes nākamajai dienai uz Keukehof tupju dārziem, kuri atrodas kādi 8km no mums, un pasvinam mūsu iebraukšanu Nīderlandē. Jāpiezīmē, ka uz Keukenhof biļetes ieejai ir uz noteiktu laiku. Mūsu ierašanās laiks bija 8:30 - 9:00, kas nozīmē, ka viņi kaut kā plāno viesu plūsmu. Nedomāju, ka mūs neielaistu, ja mēs ierastos, teiksim, 11:00, bet neesmu pārliecināts, vai ielaistu citā dienā, jo arī datums ir jānorāda.

2. diena: Keukenhof

No rīta sataisam kādas maizītes, salejam tēju termosā, paņemam vēl kādus augļus mugursomās, un - dodamies ceļā uz pirmo (varbūt, pat svarīgāko) apmeklējuma vietu - Keukenhof.

Kā jau minēju, no mums gana netālu, bet tas gan man netraucē kaut kur aizbraukt nepareizi :) Beigu galā, ierodamies labākā parkinga vietā, nekā ja būtu braukuši "pareizajā virzienā". Tagad esam dabūjuši parkinga vietu gana tuvu, un - dodamies iekšā.

Laiks nelutina. Līst. Ne traki, bet ik pa laikam līņā.

Nu ko, sākam lielo apskati. Puķes daudz, cilvēku daudz, tā ka pat nezini, kuri ir vairāk - cilvēki, vai puķes.

Puķes gan dobītēs, gan aranžērijās, gan puķu podiņos, gan brīvā dabā. Pieejamas arī pirkšanai, bet - cena kodīga. Principā, jebkurā veikalā ir tāda pat cena (vai pat lētāka), pat Zviedrijā, kur puķes it nebūt nav lētākā prece. Varbūt, lieljajās siltumnīcās bija lētākas cenas, ārpus Keukenhofas, bet, tur parasti jau bija pilns ar mašīnām, tā kā mēs nemaz neapskatījāmies :(

Kā jau minēju, cilvēku daudz. Ķīnieši ar savu visuresošo fotoaparātu klikšķināšanu bija pārstāvēti pārpārēm. Bail pat iedomāties, kas tur notiek tad, kad visas puķes sāk uzplaukt...

Velns viņu zin kādā sakarā vēl vienā aranžērijā bija vecais BMW 6 sērijas modelis. Pēc uzlīmēm uz sāniem likās pat ka Alpina, bet neesmu spečuks, nezinu vai bija īstais vai nē :)

Tā arī pavadījām visu dienu staigājot pa šiem dārziem un apskatot visu pieejamo skaistumu. Pēcpusdienā jau atpakaļ uz mājiņu.

Pa ceļam vēl piestājām pilsētiņā Lisse, apmeklējām bodi un tīri labu un gardu ķīniešu ēstuvi ar tikpat daudzsološu nosaukumu China City.

3. diena: Madurodama / Hāga

Nākamajā dienā ieplānots brauciens uz Madurodamu. Mazs Holandes makets, kurš atrodas Hāgā. Pirmais uztraukums man bija par parkinga vietas atrašanu, jo par to nu nekādīgi man neizdevās atrast informāciju. Tā kā, ja nu jūs arī to meklējiet, tad tā adrese ir George Maduroplein 1, 2584 RZ Den Haag, Nīderlande.

Es braucu augšā, par aizvērto parkingu nezinu, vai tas arī bija Madurodam, vai nē. Biļešu automāti ir labajā sānā, lejā. Ja nemaldos, bija 11 euro par dienu.

Maketi labi, bērniem patika. Tīri interesanti, var arī kādas pogas paspaidīt, iemēģināt sevi ugundzdzēsēja lomā, dzēšot ugunsgrēka imitāciju uz kuģīša, vai arī konteinerus pacilāt ar miniatūriem ostas celtņiem.

Bija ok. Pēcpusdienā uz bungalo atpūsties. Laiks vēl joprojām nebija īsti saulains...

Vakara noslēgumā vēl nevaram izdomāt uz kurieni rītdien braukt, vai uz efteling atrakciju parku, vai arī apskatīsim kādu no tripadvisor populārākajām vietām Holandē - Kinderdijk.

4. diena: Efteling

No rīta vēl štukojam kur un kā braukt. Izrakstīšanās no bungalo ir 10 no rīta, tā kā jāceļās, jāmostās un jāveļās. Sākumā aizbraucam līdz pilsētai pablozderēt, jo laika ir atliku likām, un sākam domāt, kurp tad īsti braukt un ko tad īsti šodien darīt.

Beigās, ieknābājuši braunijus ar tējām vai smūtijiem iekš Brownies & Downies ēstuvītes, dodamies ceļā uz atrakcijām. Ceļš nav tāls, bet nu jau ir pāri pusdienlaikam, tā kā pie parka pieripojam ap kādiem 13:30...

Parkings viegli saprotams, biļetes ir vienādā cenā gan internetā, gan arī uz vietas (šis tā nebija ne Keukehofā, ne Madurodamā, tur lētāk ir biļetes pirkt internetā). Tā kā ejam, maksājam, un ejam iekšā pašā parkā.

Iekšā ir smuki. Visapkārt tāda pasaku tematika, gan 7 kazlēni, gan princese ar bizi, gan runājoši koki... Tiešām, jauki, mīļi, un var aizmirsties no visa :)

Izblandījušies pa pasaku parku, dodamies uz karuseļiem. Arī tie ir daudz un dažādi, ir gan māja, kura griežās un vells viņu zina ko vēl dara, gan amerikāņu kalniņi, gan ķēžu karuseļi, gan lēnie bērnu zirdziņi...

Trakākais, laikam, bija šis, uz kuru mēs nemaz negājām:

Bet, staigājot, ieraugam vienu mājeli, kurā arī ejam iekšā. Ieejam, mājele necila, apstājas necils vilcieniņš bez jumta, tā teik - sēžaties tik iekšā... Daudz nedomājot arī iesēžamies. Pirmās aizdomas sāk mākt tad, kad mūs nostiprina ar vēl vienu stangu, lai neizkristu. Un - jā, tas ir sava veida amerikāņu kalniņš, tikai - tumsā! Viss pilnīgā tumsā, tevi ved augšā, lejā, griež pa labi un pa kreisi, un tu neko neredzi... Bija traki, bet mēs izturējām.

Rezumē - ar vienu pusdienu noteikti ir par maz. Vajag vismaz vienu pilnu dienu.

Cenas - apmēram 50.- par personu vecāku par 3 gadiem, ja nemaldos.

Jāpiezīmē tas, ka visās šajās vietās ir pieejamas dažādas ēstuvītes, labierīcības, tā kā ar to problēmu nebūs. Eftelingā katram, kādai pasakai veltītam, objektam parasti ir arī audiopavadījums. Tiesa gan - nīderlandiešu valodā :) Gan Efteling, gan arī Madurodam ir piejamas arī telefonu aplikācijas ar objektu paskaidrojumiem...

Tālāk jau ceļš uz Vāciju, uz Rostokas prāmi. Atkal lietutiņis, bet, atpakaļceļš ir vieglāks nekā turpceļš... Ak jā, piebraucam pie prāmja check-in ap 3 naktī. Par cik, prāmis ir tikai 7:00, tad iekšā mūs, protams, nelaiž. Ar to ir jārēķinās, jo neizskatījās, ka tur būtu tualetes pirms check-in. Aiz barjeras gan ir, bet ne pirms.

Tādas, lūk, mums sanāca brīvdienas Nīderlandē.