Trīs dienas Kopenhāgenā

Kādu laiciņu jau kaldinājām plānu aizbraukt un aplūkot arī Dānijas galvaspilsētu - Kopenhāgenu. Jāpiebilst, ka pats es Dānijā esmu bijis kādas reizes 10+, bet - tikai lidostā :)

Nu ko, šoreiz mums arī tika saorganizēts tāds kā ģimenes tuss, un mēs dodamies ceļā ar vilcienu.

Vilciens iet apmēram 3:20, tā kā devāmies ceļā jau 5:50 no mūsu mājvietas, un vēl 2 dāmas jau tusēja Rīgas lidostā gaidot lidmašīnu uz CPH.

Pēc 3 stundām un 20 minūtēm izkāpjam Kopenhāgenas dzelzceļa stacijā. Jā, paliela ēka, daudz cilvēku, vilcieni apakšā - stacija augšā.

Izvelkam telefonus un ar google maps meklējam hostelīti. Izrādās - jāiet tikai kādi 200 metri. Ejam. Visur velosipēdi, sastūķēti pat 2 stāvos. Ļoti daudz velosipēdu, ļoti daudz nosviestu elektro skrejriteņu, un diezgan daudz cilvēku…

Aizčāpojam uz hostelīti, tur izrādās tāds kā pašapkalpošanās terminālis ar datoriem, kurā arī notiek visa norēķināšanās. Iečekošanās mums tikai no 3PM, bet pulkstenis vēl pat nav 10AM :) Sagaidam pārējos ceļabiedrus, un noliekam somas pašapkalpošanās somu glabātuvē turpat, hostelī. Jāpiebilst, ka dāņi mīl skaidru naudu, terminālis (un arī wc stacijā) ir par skaidru naudu - tas ir pretēji Zviedrijai, kur pat par maksas WC vari norēķināties ar karti. Terminālis maksā 5DKK stundā par vienu bagāžas plauktu. Plaukts gan bija gana liels, un mēs, ar nelielu piepūli un radošo izdomu, tur salikām 4 cilvēku bagāžu.

Nu ko, ir laiks doties ielās. Ārā līst, bet nu mēs jau neesam no cukura. Ja jāiet, tad jāiet. Ak jā, no Latvijas lidostas atvestais jāgermeistars tikai pasilda iekšas un skubina doties ceļā.

Ko tad mēs, galu galā, apmeklējām pirmajā dienā?

Tad jau bija sagaidīts iekšā čekošanās laiks, un ar pilniem vēderiem slājām uz hostelīti.

Istaba laba, divas 2-stāvīgās gultas un viena 2-vietīgā gulta nolikta centrā :) Tieši kā priekš mums, 6 cilvēkiem. Iekšā duša, kaut kāds galdiņš, dvieļi, un dušas želeja. Nekādu krūzīšu. Toties - lejā ir paliela virtuve, kur var uzsildīt tēju, vai pat kaut ko sacepināt uz plīts.

Ak jā, izrādās, ka mūsu hostelītis atradās ne pārāk tālu no vieglas uzvedības reklamēšanas iestādēm - apkārt pilns ar sex shops un citām atribūtikām (vakarā arī var apskatīt pašas meitenes).

Vakarā jau iekšu pasildīšana ar Latvijas labumiem, un tad jau čučēt.

Otrā diena.

Atkal līst. Un labi līst. Pa dienu tāpat ejam ārā, redzam tivoli parku ar milzum daudz lampiņām visapkārt. Bet, parēķinot, nolemjam to atstāt uz nākamo Kopenhāgenas apmeklēšanas reizi. Man tas sanāktu ap 60EUR. Principā, tikpat cik atpakaļbiļete…

Labi, ka vēl ir aizķēries jāgerītis, tā kā lietus pārāk nekaitē. Ja nu kas, tad izmantojam arī veikalus un citas pajumtes.

Man gan bija uzvilkts tāds silts auduma vamzis, bet, tas nebija tas labākais variants priekš lietus. Viņš, maita, salija, un sāka līdzināties bruņuvestes smagumam uz pleciem. Plus vēl mugursoma.

Bet - maršruts nosprausts - nāriņa un Kristiānija. Pa ceļam līst un līst, sāk kāroties arī uz wc. Netālu no nāras atrodam arī bezmaksas wc. No 3 pieejamajām atejām, duravas atvērtas tikai vienai. Pirms mums vēl gaida 2 meitenes un viens onka. Onka ieiet iekšā un pazūd. Pēc krietnu 10 minūšu gaidīšanas, izdomājam tomēr iet un apskatīt nāru.

Nāra apskatīta, bet Kristiānijas apskati atmetam uz nākamo dienu. Visi saguruši un slapji.

Atpakaļceļā atrodam skaistu, lielu un siltu bezmaksas wc pašā pilsētas centrā :) Pēc tam vēl atrodam ļoti labu ēstuvi ar buffetes piedāvājumu (ņem ko gribi) un pa lēto. Prieka apskurbināti paņemam arī dzērienus, un pie maksāšanas saprotam, ka tie maksā tikpat cik ēdiens :)

Tad nu otrās dienas kopsavilkums:

Trešā diena.

No rīta izrakstīšanās līdz 11:00. Bet, jau ap 9:30 ir klauvējiens pie duravām no uzkopēju servisa. Tie gan tiek palūgti atnākt vēlāk, uz 11:00. Pēc izrakstīšanās, ejam lejā nolikt čemodānus un taisīties uz Kristiāniju.

Pie čemodānu servisa šoreiz ir rinda. Tieši pirms mums izskatās, ka sāk beigties brīvie skapīši… Tā arī ir, viena rinda beidzas, bet mums vēl atliek vieta nākamajā rindā.

Pēc tam jau slājam uz pilsētu pilsētā - Kristiāniju

Bilde iz wiki, jo tieši aiz šiem "vārtiem" ir aizliegta bilžu uzņemšana.

Kristiānija.

No sākuma kaut kādas, reizēm nesaprotamas, mākslas instalācijas un grafiti. Un arī sadzērušies veči ar atvērtām dzērienu pudelēm. Pēc tam jau ieeja pašā Kristiānijas sirdī - narkotiku pārdotuvē. Pie mucas stāv melnādainais un ik pa laikam norāda, ka nedrīkst fotografēt. Iekšā daudz imigrantu, stāv baros, diezgan neomulīgi. Turpar arī daudzi pīpē kāšus. Tirgo arī. Cik maksā, nezinu, mēs tikai apskatījām. Visapkārt imigranti, suņu sūdi un suņi. Redzējām arī policistu patruļu, tie staigāja kādus metrus 200 attālāk, tā kā kaut ko jau viņi kontrolē.

Stacijā atvadamies, es aplikācijā nopērku biļetes, ejam lejā uz vilcienu, un - nokavējam to…

Bet nu vilcieni kursē ik pa stundai. Galvenais, ka biļete ir derīga 140 minūtes, bet, pats brauciens mums jau ir virs 200 minūtēm… Senāk biļete bija derīga visu dienu

Rezumē: bija ļoti ok. Ļoti daudz gaismiņas uz ziemassvētkiem, ļoti daudz velosipēdu visur, un - ne pārāk tālu no LV un arī no mūsu tagadējās apmešanās vietas :)